Blog,  Nordic Walking

Początek treningu

Co na początek treningu?

Rozgrzewka.

To nierozerwalny element marszu z kijami. Nawet wtedy, gdy nordic walking ma być bardzo łagodną formą ruchu. W żadnym wypadku nie można jej ominąć!

Zawsze należy zrobić przynajmniej kilka ćwiczeń pobudzających krążenie krwi i dających sygnał do mózgu, że jesteśmy tuż przed większym wysiłkiem fizycznym.

Rozgrzewka w zależności od intensywności treningu powinna trwać od 7- 15  do 30 minut.

Taki początek treningu przyczynia się do dobrego wykorzystania możliwości fizjologicznych i psychicznych organizmu oraz znacznie zmniejsza ewentualność kontuzji.
Należy pamiętać, że nordic walking angażuje prawie całe ciało i przygotowanie kompleksowe daje gwarancję nie tylko coraz lepszej kondycji, ale także aktywizację nowych połączeń neuronalnych w mózgu.
Rogrzewać powinno się zarówno małe, jak i duże partie mięśni i stawów przy równocześnym pamiętaniu o ćwiczeniach rozciagających.

Zadania rozgrzewki

  • przygotowanie do zwiększonego metabolizmu,
  • zwiększenie elastyczności mięśni i ścięgien oraz ich prędkości,
  • polepszenie możliwości wysiłkowych,
  • zwiększenie transportu tlenu po organiźmie ze szczególnym uwzględnieniem mięśni,
  • poprawa ukrwienie mózgu,
  • zwiększenia przewodzenia nerwowego,
  • zwiększenia ilości płynu stawowego,
  • pobudzenie systemu hormonalego,
  • zmniejszenie lepkości krwi i zwiększenie łatwości jej przepływu przez tkanki,
  • zapobieganie szybkiemu gromadzeniu się kwasu mlekowego i przedwczesnemu zmęczeniu mięśni.

Pamiętaj!

Rozgrzewka to nie marnowanie czasu.
To czas, który dajesz swojemu organizmowi do przygotowania się do wysiłku fizycznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *