Blog,  Nordic Walking,  Zdrowie

Ciekawostki Nordic Walking

Ciekawostki Nordic Walking
1. Maszerując kijami spalamy około 20 % więcej kalorii.
2. Angażujemy 90% naszych mięśni, gdy podczas normalnego chodzenia około 30%.
3. Prawidłowe chodzenie z kijami odciąża stawy kończyn dolnych i kręgosłupa.
4. Nordic Walking to forma ruchu pozwalająca na łagodną i stopniową poprawę wydolności
5. Z kijami można maszerować wszędzie i o każdej porze roku.
6. Towarzyska forma ruchu – podczas marszu można swobodnie prowadzić rozmowę. Oby tylko mięśnia apartu mowy nie pracowały bardziej niż wszystkie pozostałe 🙂
7. Jako ruch pobudza wydzielanie endorfin. Dodatkowo przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja dotlenienie organizmu po długotrwałym bezruchu.
8. Sprzyja wzmocnieniu gorsetu mięśniowego wokół kręgosłupa.
9. Poprawia pracę układu mięśniowego, limfatycznego oraz serca.
10. U chorych na cukrzycę zwiększa wykorzystanie glukozy i równocześnie zmniejsza zapotrzebowanie na insulinę.
 
Jak z marsz z kijami to dosyć interesujący zestaw korzyści, prawd?
 
Do zobaczenia na trasie 🙂 🙂 🙂
 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *